zondag 13 mei 2007

In twee splitsen

In campagnetijden (maar eigenlijk ook daarbuiten) wens ik dat ik mezelf in twee zou kunnen splitsen. Zaterdag was het weer eens zover: zoals eerder vermeld had ik mijn helpende handen beloofd aan het moederfeest van VIVA, maar eigenlijk had ik ook graag op de gaypride gestaan in Brussel. Belofte maakt schuld, dus bleef ik met veel plezier in Herent.


Dus maak ik van mijn blog gebruik om de eisen van de gaypride te ondersteunen. Onder de paarse ploeg werd op ethisch vlak heel wat gedaan, er werden heel wat belangrijke stappen voorwaarts gezet. De holebirechten waren daar een onderdeel van. Onder impuls van Guy Swennen, en die heeft nog veel meer gedaan waarover later meer, werd het onlangs mogelijk voor holebi's om te adopteren. Schitterend!
Alles ok dus voor de holebi's? Afschaffen die gaypride? Helemaal niet, het blijft bijzonder belangrijk ter sensibilisatie. Heel wat mensen hebben het nog moeilijk met holebi's... Waarom, dat weet ik ook niet goed... Bovendien blijven er nog wat eisen over. Dit jaar was de thematiek internationaal: men vroeg aandacht voor de situatie in landen zoals Polen waar homofobie weer duchtig de kop opsteekt. Kan uiteraard niet.

Alleszins, wat ethiek betreft hoop ik dat de volgende regeringsploeg het werk verder zet waar nodig en behoudt waar vooruitgang geboekt werd. Ik ben er zeker van dat het kartel daar een breekpunt van maakt!

1 opmerking:

Christophe Ramont zei

Hey Griet,

Toffe blog! :)) Jammer dat je er niet bij was op de gaypride, het was zoals steeds fantastisch.
Heel veel succes verder met de campagne!!

Kussen