dinsdag 8 mei 2007

Gekke politici

Politici moeten een beetje gek zijn en houden van volle agenda's. Dit weekend verjaarde mijn vader dus familiebezoek, maar dat zal zowat het laatste bezoek zijn voor de komende maand. Ook de trouwvoorbereidingen gaan voor een tijdje de koelkast in... Alles voor de campagne!

Het betekent natuurlijk wel dat mijn agenda uitpuilt van de politieke bezigheden. Gisterenavond campagnebespreking, vanavond gemeenteraad, morgen commissie bevolking en sociale zaken waar ik ondervoorzitster ben, vrijdag campagnebespreking, zaterdag moederfeest VIVA. Donderdagavond word ik op een seminarie van het werk verwacht. Bon, veel tijd blijft er dus niet over als je overdag werkt. En het zal niet verbeteren want eens de campagne helemaal warm loopt...

Waarom doe ik het dan toch?
* Omdat ik niet aan de zijlijn wil blijven staan
* Omdat "niet kunnen zwijgen en willen doen" in mijn bloed zit
* Omdat ik na enkele maanden zeer actief op lokaal vlak merk dat er op nationaal vlak nog zeer veel moet/kan gebeuren
* Omdat ik als juriste geloof dat er nog veel maatschappelijk noodzakelijk en nuttig wetgevend werk moet gedaan worden

Ja, omdat ik geloof dat iedereen zijn eigen toekomst kan maken en die niet moet ondergaan. Ja, we kunnen de dingen veranderen! (Sorry Johan, even gepikt van jou)

En ja, ook omdat ik dus als politica een beetje gek ben. Maar gek zijn is gezond...

Geen opmerkingen: