woensdag 20 mei 2009

Hang(jonge)man

Een week geen leven te bespeuren op deze blog...laat ons stellen dat de campagne in alle hevigheid losgebarsten is. Samen met de verpleegkundige taken die ik even op mij neem en de job blijft er dus weinig tijd over. Toch even tijd gevonden, want uiteraard valt er veel te melden!

Vorige week lanceerde Bert Anciaux - ja, ook terug te vinden op de sp.a-lijst - een campagne vóór jongeren die rondhangen: de Hangman. Meteen een onderwerp dat mijn aandacht verdient want het is een typisch gegeven waar al snel eens moeilijk kan rond gedaan worden. Nochtans is er niets mis met jongeren die 'rondhangen'...dat is wat jongeren namelijk doen. Zelf deed ik het ook - en ik denk er graag aan terug want als je jong bent heb je precies tijd om dat te doen :) - en dat werd toen ook al een beetje scheef bekeken. Waarom? Ik ben er nog altijd niet goed uit...want eigenlijk deden we geen vlieg kwaad. Ook vandaag is dat meestal het geval: jongeren hebben gewoon de nood om samen op een bank te zitten, een klapke te doen, een spel te spelen,...

Het komt voor sommigen onder ons een beetje bedreigend over, wat zitten die daar toch de hele dag te doen? Leven en laten leven zeg ik dan, zolang de studies er niet onder lijden en er geen criminele daden gepleegd worden allemaal geen probleem! Daarom ben ik blij met die campagne van de Hangman, het haalt het negatief geurtje rond 'hangjongeren' een beetje weg.
En het is niet omdat 'hangen' tegenwoordig absoluut niet mogelijk is voor mij dat ik het anderen niet zou gunnen om - met de nodige zonnestralen in de rug - wat te hangen.

Geen opmerkingen: